EPIDERMA ve světě

Trh s kosmetikou je stejně komplikovaný jako každý jiný. Liší se nároky na kvalitu, na hlavní složky, na cenu i účinky. A tak jsou na světě stovky tisíc rozličných produktů a vybrat si ten správný je někdy běh na dlouhou trať.

Od začátku

Většina příběhů začíná v hlavě. Zrodí se nápad na kvalitní produkt, v tomto případě kosmetiku, která v nabídce schází a mohla by vykrýt takzvanou díru na trhu. A tak člověk pátrá a vzdělává se, snaží se najít svůj směr. Zkouší vytvořit první emulze a testuje je sám na sobě. A pak - kdy získá jistotu - jde se svým objevem ven. Mezi lidi. Investuje peníze, jedná s úřady, objevují se první reklamy. Někdo sází na papírovou klasiku, jiný dává přednost promyšlenému emailingu. První vlaštovky v obchodech a přední místa v regálech oblíbených drogerií a lékáren.

Najednou má vaše firma desítky zaměstnanců a místo míchání krémů sedíte v kanceláři a vyplňujete nekonečné formuláře, denně dostáváte desítky zpětných vazeb od spokojených zákazníků, rozesíláte novinky, pořádáte akce a soutěže, influenceři se perou o spolupráci a vám dává pořádně zabrat, abyste si udrželi původní myšlenku a zůstali sami sebou.

1648047966096

Ještě o kus dál

Pro spoustu lidí je to meta, stav, který chtějí udržet. Stačí jim k životu, aby byli spokojení, úspěšní, pyšní. Aby ne, dokázali se prosadit a vybudovat to, co si vysnili. Některým ale začne být časem český rybníček malý a rozhodnou se prozkoumat, jestli by nešlo (nevyplatilo se a nemělo podobný úspěch) vyvézt své produkty za hranice.

Možné to je. Ale každý výrobce si musí uvědomit, že zatímco podmínky pro tuzemsko jsou mu dobře známé, v zahraničí jsou jiné zvyky, jiné nároky, jiné normy a zákony. Přesun do dalekých krajin vyžaduje pečlivou přípravu a průzkum tamního trhu, abyste předešli nepříjemnému vystřízlivění.

  • Jazyková bariéra
  • Nároky zákazníků
  • Ochota spolupracovat s cizími značkami
  • Zvýšené náklady na distribuci
  • Personál zaměřující se na zahraniční trh
  • Poplatky, daně, cla
  • Odlišnosti ve spotřebitelském chování
  • Vyšší nároky na produkci kosmetiky

Těch faktorů, které je třeba před expanzí do zahraničí ošetřit, je pochopitelně mnohem víc. A nikdo nemůže čekat, že všechno klapne na první dobrou. Překážky se objeví a bude těžší je překonávat. Na druhou stranu obchodování s cizí zemí nabízí nové možnosti, o kterých se vám v začátku zřejmě ani nesnilo. Je to lákavá nabídka, vyžaduje ale hodně sebezapření a silnou vůli.

Kam se vydat?

Každá země je specifická a není to o přání výrobce, kam pošle svoje produkty. Měli byste totiž plně respektovat nároky lidí a vydat se tam, kde to přinese kýžené výsledky. Ve Velké Británii by vás po brexitu čekalo nekonečné byrokratické kolečko po úřadech, ve Francii nedají dopustit na domácí značky, Skandinávie je odtažitá a v zemích mimo Evropskou unii s sebou obchodování (nehledě na typ zboží) vláčí spoustu komplikací.

Nám v Epidermě se otevřely dveře do několika zemí. A na každou spolupráci jsme nesmírně vděční. Za svými produkty s CBD, s Betulinem a dalšími složkami si stojíme a těší nás, že je oceňují i zákazníci v zahraničí. V tom za humny i v krajinách, kam se turista běžně nepodívá.

Vyjma České republiky, kde máme neotřesitelnou pozici a EPIDERMA je synonymem kvality a nadstandardní péče, slavíme úspěchy i v Německu, v Polsku, v Maďarsku, na Slovensku a v daleké Saudské Arábii. Naše produkty se těší velké oblibě a jsme nesmírně vděční, že to, co bylo na samém začátku vypadalo jako bláhový nápad, tisíckrát překonalo naše nejdivočejší představy a zpětná vazba od zákazníků - dnes už můžeme říct, že z různých koutů světa - je pro nás hnací motor a důkaz, že EPIDERMA dává smysl.

1665036792855